Flicka eller pojke?

Flicka eller pojke?
Mina svar har jag i fet stil.




Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = Pojke
Över 140 slag/minut = Flicka


 

Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = Flicka

Vild bebis = Pojke




Halsbränna
Mycket halsbränna = Flicka
Lite halsbränna = Pojke
(har haft några ggr) men kanske lite tidigt att avgöra





Illamående
Mycket illamående = Flicka
Lite illamående= Pojke
(4 veckor i början) det tycker jag känns lite





Hög/låg mage
Låg mage = Flicka
Hög mage = Pojke




Toppig/bred mage
Bred mage = Flicka
Toppig mage = Pojke
(svårt att se tycker jag)




Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = Flicka
Mer hårväxt = Pojke




Hickande bebis
Mkt hicka = Flicka
Lite hicka = Pojke




Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
Lång rand = Pojke




Mammas skönhet
Minskad skönhet = Flicka
Bibehållen skönhet = Pojke




Blödande tandkött
Mycket blödande tandkött = Flicka
Lite/inget blödande tandkött = Pojke




Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = Flicka
Choklad, salt, laktits = Pojke




Utputande navel
Tidigt i graviditeten = Flicka
Sent i graviditeten/inte alls = Pojke
(den står inte ut men man kan tro att den ska göra det snart)




Samlag under befruktning
Sällan = Flicka
Ofta = Pojke




Urinvägsinfektioner
Många UVI, ofta = Flicka
Inga/få UVI, sällan = Pojke




Viktuppgången
Mkt viktuppgång i början = Flicka
Lite viktuppgång i början = Pojke
(frågan är vad lite och mycket är ? :P)




Resultat (än så länge):
Flicka: 8
Pojke: 8




Vore kul om ni gissade lite på vad det blir ! Om det nu är så att vi får veta på fredag är det alltid kul med lite gissningar innan :) Kramar

Kommentarer
Bianca / 2009-10-07 @ 21:49:56

Hmm.. tror det är en flicka!


EMmelist / 2009-10-07 @ 22:16:49

tror jag hittade dig via stina lees blogg :) du hade kommenterat där :)



jo allt är bara fint. ser att du är med liten. vad mysigt!!


Angelica / 2009-10-07 @ 22:33:43

en pojke tror jag att de blir :)


Sabina - Mamma till Tyra / 2009-10-07 @ 23:10:50

Vad spännande! :)



Näe det gör hon inte ^^ inte när jag bad henne iaf.



Kram


Cassandra, mamma till Josefin / 2009-10-08 @ 10:06:14

Jag är så himla dålig på att förklara :P hahah!


Jessika / 2009-10-08 @ 10:47:36

Det kan inte stämma. jag har mått sjukt illa flera månader, mycket halsbränna, låg mage, mycket viktuppgång så då ska jag vänta en tjej men det ligger en lite kille där inne. hahaha

Allt bra annars? ska du upp till stockholm nått så hör av dig så träffas vi =0)

Kram


sofiabergdén . / 2009-10-08 @ 11:45:25

Jag tror det blir en liten pojke :)



har ni några namnförslag? :)



Kram


Johanna - Max mamma / 2009-10-08 @ 12:18:23

Jag hoppas på att det blir en liten flicka!

Då kan hon och Max bli kära...hihi.

Saknar dig galet mycket tjejen!

Bli frisk nu så vi kan ses nästa vecka!


Linnéa / 2009-10-08 @ 13:05:57

Hejsan! Grattis till en bebis i magen! När har du bf? Själv har jag 7 arpil :D


sofiabergdén . / 2009-10-08 @ 13:20:46

Svar: Haha, jag vet inte varför :P Men jag tycker du ser ut som en sån tjej som kommer att få en son ^^; hihi...



Jag har mest tjejnamn.. men om jag skulle få en kille hade jag döpt honom till typ: Alvin, eller Malte.



Men om jag skulle få en dotter, hade jag döpt henne till Leah, eller Alinde. :)



Jag gillar lite udda namn. Hihi.. kram


sofiabergdén . / 2009-10-08 @ 13:21:20

...och hur jag hittade dej? Jag TROR du hade kommenterat på Stina Lees blogg så klickade jag på dig :P :D hihi



kram


Maria - livet i Milano ☆ / 2009-10-08 @ 13:36:43

verkar som att man inte kan se om det är en pojke eller flicka med hjälp av sånt där då du fick lika många svar flickor som pojkar :P


Carro / 2009-10-08 @ 14:32:49

en tjej en tjej en tjej!

Hoppas att det blir en tjej iallafall!

Eller mest att barnet är friskt när den kommer, men tjejer är gulligast :D

Hoppas att allt är bra med dig!

Kram


Lollo / 2009-10-08 @ 16:49:53

jag beställer en flicka.

den där uträknings grejen e bull-shit.

har jag beställt en systerdotter ska jag ha en.

Fru Evelina / 2009-11-26 @ 20:17:29

det där tror jag inte på, jag fick överlägset flicka men det var ju en liten pojke i min mage =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0