Middagstips!

Hej hopp!

Usch va det var kallt och tåkigt ute, bakom hundarna åkte man vattenskidor för att det låg flera cm vatten över glashal is. Sprutan var lika obehaglig som vanligt. Tycker till och med att man känner smaken i munnen.

Mamma och hennes Jim körde hem mig efter.
Vi fikade och pratade lite om resan.
Sen kom baby hem..  :)
Han hade shoppat. Jätte fina kläder till sig och jag fick ett par skor :) TACK ÄLSK! <3

Snart ska jag börja med middagen. Det ska bli Fransk FiskGratäng.
Lätt en av de godaste och lättaste rätterna jag kan laga iaf.
Tänker till och med bjuda på receptet :p (till 4 pers)

- Sätt ugnen på 200 grader
- Börja att skala och sätta på önskad mängd potatis i kastrull (eftersom det kan ta lite tid att koka)
- Lägg 2 st 400g djupfrysta torsk filé block i en smord lämplig form.
- Smält 100 gram smör eller margarin,
   tillsätt 1 dl kallt vatten.
   Rör ner 2 påsar Fransk Fiskgratäng MIX (märket Findus)
-  Bred blandningen över fiskblocken.
- Tillaga i Ugn ca 50 min (kolla då och då)
- Efter ca 10-15 min (innan det blir bränt) Häll över 2-5 dl vispgädde :) beroende på hur mycket sås du vill ha ( jag brukar ta 5 dl ) och häll med en bra slev grädden över fisken med ca 10 min mellanrum under hela tillagningstiden.

Servera med lingonsylt (ja det låter äckligt med grädde och lingonsylt till fisk men SMAKA , tro mig)

Vore kul om någon provade och sedan lägger in en kommentar :)
Trevlig kväll! P&K Maddih

Kommentarer
Ellinor / 2009-01-24 @ 18:45:48

Det är så konstigt att du också säger mamma och Jim :P ;)


maddiih / 2009-01-24 @ 18:48:40

haha ja jag vet. tro det eller ej. Tänker på din mamma och hennes jim varje gång jag säger så :P HAHA det är konstigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0