En räddare i nöden! Tur i oturen, eller ka...

img_1473 (MMS)

En räddare i nöden! Tur i oturen, eller kalla det vad du vill. Igår när jag åkte in mot stan märkte jag att vagnen inte kändes riktigt som förr, den har sista tiden hängt lite emot höger hjulet och "brummat" när man gått runt pga detta. Sen igår när jag gick till tåget så såg jag att vagnen nu hängde så mycket att den "skrapade" i båda 2 höger hjulen. Det resulterade i att jag fick smålyfta vagnen medans jag körde den. Vilket resulterade i både ryggont och vetskapen om att denna vagn sett sitt nu. Kändes tråkigt men den har några år på nacken. Tyvärr fick den bara nästan ett med oss. När jag sätter mig på tåget läser jag lite bloggar på mobilen. Kommer in på Johannas blogg och ser då att "hej jag har köpt ny vagn och ska sälja min andra". Jag snabb som en vessla skriver då att jag vill ha den. (har provat att köra runt med den när vi varit i stan och jag älskar den). Senare på kvällen pratar vi i telefon och vi sätter ett oerhört fint kompis pris (tack älskade vän) och jim mammas kille var i morse ute på ingarö och hämtade den! Så när jag kom hem dit idag så stod den skinande rena fina vagnen och väntade på oss. Elliot provsatt direkt och han älskar den. Han verkligen lyser ! Den finaste överaskningen fick jag vid middagen då mamma sa att hon hjälper till med vagnen i födelsedagspressent! Åh så glad jag blev ! Tänk att det löste sig så bra och snabbt. Vad gör man utan vagn ? Då hade vi fått stanna inne :(

Kommentarer
moster / 2010-10-07 @ 07:42:20

Underbart! skönt att det löste sig till det bästa. ses i eftermiddag förhoppningsvis. Jag slutar 4 så du vet . puss

Nikolina - mamma till Ellinore <3 / 2010-10-07 @ 17:57:09

snygg vagn men sämsta framhjulen. Kommer inte gå o köra i vinter. Vi har ju samma problem :( men man får väl kämpa runt i snö högarna helt enkelt :) Vagnarna är ju så bra annars och sånna hjul är ju sköna annars också :P

När ellie sitter kommer vi nog ha samma vagn om den håller, annars vill jag också ha en sånn som på bilden :) skitsnygg


Madelene - mamma till Elliot / 2010-10-08 @ 09:21:32

Det finns snöhjul till :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0