Lite uppdatering

Nu när jag äntligen har tillräckligt mycket ork så tänkte jag skriva lite om hur dagarna runt förlossningen var.
Det började med värkar där runt måndagen då vi var på MVC som sagt. Barnmorskan trodde att allt skulle börja starta snart. Och så rätt hon hade. :) På Tisdag kvällen ville jag inte vara hemma längre pga smärtan och jag kände att jag ville vara i trygga händer inne på sjukhuset om nått skulle brakstarta... Vi fick sova kvar, jag fick lite tabletter och allt "avtog" lite. Nästa dag 24/2 var det dags att starta igång igen..
(Skriver om hela förlossningen i ett annat inlägg).
Efter förlossningen 22:36 hade vi en väldigt stolt mamma och pappa som satt och tittade på lilla skrutten i flera timmar.
Tyvärr fick vi dela rum med en annan familj som hade ett gråtande barn så vi fick inte så mycket vila...
25/2... Första besöket. En stolt Farfar Mats kom på besök med Annette. Dom lyste verkligen upp när dom fick se lilla Elliot. Han fick fina presenter och massa mys.
Dagen efter (26/2) var det dags att åka hem... Farmor Madeleine skulle köra hem den dyrbara lasten :) Hon var så lycklig när hon kom, och var så stolt över både mig och magnus :) Hon sa flera gånger att det här var det bästa vi någonsin skulle kunna ge henne :) När vi kom hem fick jag verkligen koppla av, jag fick ta en ordentlig dusch och bara vara. Farmor Madeleine lagade mat och tog hand om oss. Det tackar jag verkligen för.
27/2 kom Farmor Madeleine, Farbror Micke och Sophie på besök. Micke såg lika stolt ut som magnus när han fick hålla lillkillen första gången. Han såg verkligen van ut också :P undrar om han har övat på någon annan bebis.
Själv kände jag mig jätte nervös i flera dagar innan jag såg lika erfaren ut. :) Vi gick och la oss tidigt allihoppa för vi skulle på återbesök på bb dagen efter. Fick frukost på sängen av underbara svärmor, blev verkligen bortskämd dom dagarna hon var här.. Hon hjälpte mig med allt det svåra som när tuttarna blev stenhårda och jag blev stressad och fick ont. Utan henne hade jag nog börjat gråta. Magnus tyckte nog också att det var skönt att vi inte blev lämnade helt på egen hand här hemma direkt. Återkoll på BB. jag fick sitta och pumpa ut mjölk och magnus och farmor fick ta hand om lilleman. Dom kom hela tiden och kollade så att allt gick bra för mig :) Sen när allt var klart åkte vi hemåt igen.
När vi kom hem igen skulle magnus familj åka hemåt till Ingarö igen. :( Min pappa (Elliots morfar) kom förbi en snabbis för att titta på miraklet. Magnus fick Whisky och jag fick en tröja. Elliot fick gosedjur och lite kläder. :) (ska lägga upp bilder på allas presenter senare) Nu börjar nämligen lilla knytet att röra på sig igen och jag måste ta alvedon för att orka sitta upp längre än såhär. Men som sagt, igår var Moster Louise här med pojkvän och vi åt "lyxmiddag" (hehe grillat mitt i vintern) Vet inte när min mamma ska dyka upp, men hon vågar inte komma hit med sin dunderförkyldning, men vi hoppas till helgen. Tur är det att jag fått låna Magnus mamma lite annars hade jag nog inte klarat mig. Nej nu har jag ont.. och ska snart promenera ner till pendeln och möta upp Max med familj :) Det blir 3e gången vi går ut med vagnen.. Ska försöka fota lite idag också och se om jag orkar lägga upp lite bilder ifrån dagarna som gått...

-FARMOOOR (ropar Elliot) om du läser. Kan du inte maila lite koooort på söta mig ??? Jag saknar dig (hihi) Magnus sa att vi inte fick säga så.. för då ville du bara komma hit. Men du är SÅÅ VÄLKOMMEN  ! ! !

(tack till alla er som har varit hära och tittat på mig och tagit hand om min mamma och pappa.. det har verkligen vart guld... // Lilla Elliot!)

Måste även tacka Louise och Daniel för sista dygnet hemma. Tack för att ni körde in oss till förlossningen och för att ni stannade och passade hundarna och städade det vi inte hann.

- Elliot längtar efter att få träffa sin mormor :) hoppas hon är frisk snart.

Har säkert glömt att skriva nått, men är fortfarande inne i någon sorts dimma då de vakna timmarna spenderas med lilleman och "lycklig smärta". Snart är vi på fötterna igen...
Kommentarer
Sandra / 2010-03-02 @ 13:33:37

Vad skönt att ni blev omhändertagna hemma så du fick vila lite. Kul att höra att allting är bra :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0