07.03.10

I morse när vi vaknade var lilla Elliots öga nästan helt igen geggat :( Liiiten. Hoppas att det inte är någon infektion utan bara såhär nu innan tårarna har kommit igång. Ska ner till BVC imorn och hoppas på att dom kan säga nått. Hittills har jag baddat med ljummet vatten och tagit det mesta jag kan med tops. Någon som har nått tips ? eller har varit med om samma?

Annars idag... Det ringde på dörren när vi satt och åt frukost.
Hjälp tänkte vi.. hihi.. så var det bara moster Louise som kom och överaskade :)
1 timme senare kom Farmor Madeleine och Farbror Micke med Sander. Åh så vi saknat honom.
Och tack jätte snälla för hjälpen med Sander alla dessa dagar.
Tyvärr stannade dom inte så länge men det är alltid bättre än inget :) Dom fick iallafall tanka med lite bebis doft :)

Lite senare kom mina barndomsvänner Anna och Ellinor Förbi :)
Vi fikade och dom fick mysa med lilla Elliot :)
härligt... :) och tack igen för presenterna :) Kul att se er igen :)

Sen gick vi ut i solen och släppte hundarna. Tog massa kort när dom sprang omkring och busade. :) jag och Elliot stod på gångvägen och tittade på :P
Nu har jag även börjat sortera bilderna på lillskrutten så det kanske dyker upp något snart :)

Pussar och kramar ifrån Lyckliga familjen

Kommentarer
Nikolina / 2010-03-07 @ 18:05:38

Ja haha, såg lite småläskig ut framifrån :)

Nej de gör vi inte. Busungen låg med bena i kors under hela ultraljuden men hon såg ingen antydan till pung så hon sa att hon trodde mer att det är en tjej :) Men man vet ju aldrig. Får se om vi gör ett köns ul men jag tror inte det.. bara bebis mår bra är vi lyckliga, såklart :)

Ni verkar ha väldigt mysiga dagar med lillen. Är jätteavundsjuk och vill att månaderna ska flyga fram så att jag också får gulla med bebis, hehe :)

Kram


Johanna - Max mamma / 2010-03-07 @ 19:58:04

Ååå madde. Vilket fin familjew kort!

Och du. Bröstmjölk är bra mot ALLT!!

Ta en droppe eller två så får du se att det blir bättre.

Många kramar


Dorothea - Ett nästintill trillingliv. / 2010-03-07 @ 20:50:07

Hej.

Det är jätte vanligt på nyfödda, är tårkanalerna som är trånga - om han nu inte skulle lyckats fått ögoninflammation som våran lilla Alvins fick.

Men ljummet vatten utifrån och in samt massera lite försiktigt under ögat när du är vid skötbordet så brukar det bli bra på några dagar.

Blir ögat rött eller om det håller i mer än en vecka har jag för mig att man skulle kontakta BVC =)

Fast nu är han ju så liten så ni går väl iaf på BVC varje vecka =)



Lycka till med lilla ögat. Kram på er


Jela - Mamma till en prins / 2010-03-08 @ 09:38:44

Grattis till bebben :)


w - ung tvåbarnsmamma / 2010-03-08 @ 10:44:23

grattis! han är verkligen dunder fin, gick allt bra? kram


Anonym / 2010-03-08 @ 16:47:15

ÅH

Anonym / 2010-03-08 @ 16:47:15

ÅH

Ellinor / 2010-03-08 @ 16:47:37

ÅH ni är ju så söta!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0