Ultraljudsundersökning under graviditet

Att göra ultraljud är något som jag tycker att alla bör göra. Med tanke på att det ibland innebär att man upptäcker avvikelser hos fostret. Även för att datera graviditeten, se hur många foster det är och att notera moderkakans läge. Det har aldrig visat att ultraljud skadar fostret, så för mig är det ingen tvekan om att ultraljud SKA göras. Vi ska även försöka ta reda på kön :) detta kan man ju också ha sina egna uppfattningar om. För mig handlar det inte om att jag blir gladare beroende på vad det blir. Utan för oss handlar det om planering. Och att få veta VEM det är vi längtar så mycket efter. Vi ska på vårat första Ultraljud nu på fredag! Det är så SPÄNNANDE!!! Jag är jätte nervös. :)

Tycker du att man ska göra ultraljudsundersöknig, och skulle du vilja veta könet på ditt barn?

Har massa bilder på magen, hoppas på att hitta sladden så jag kan ladda upp lite.
Magar växer ju så olika från person till person. Så det kan ju vara spännande att se, och följa hur den utvecklas!


Pussar och kramar / M
Kommentarer
Emmelists / 2009-10-07 @ 19:37:25

hejhej! allt bra? :)


Sabina - Mamma till Tyra / 2009-10-07 @ 20:11:49

SV: Hej! :) Tack, vad roligt!



Jätte grattis till bebisen i magen, du har en underbar resa framför dig. Ultraljudet är jätte häftigt, ska ni ta reda på könet?



Designen har en tjej som heter Cassandra gjort till mig, hennes blogg heter http://weareyoungparents.blogg.se/



Kramar



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0