Torsdag 1 Oktober

Äntligen är internet fixat. :) Woohoo. Nu kan vi försöka koppla in våran BOXER också :)
Har massa bilder att bjuda på . Men tar det nog lite i taget tror jag.
I Tisdags var vi hos våran nya barnmorska här i Gnesta. Jätte trevlig.
Vi pratade massa och fick även lyssna på det lilla hjärtat :) jag blir tårögd såfort jag tänker på det. Jag älskar verkligen att höra det lilla hjärtat slå. Hon sa att alla prover var bra och att min mage var jätte fin :) 

V.18

Barnet

Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar. Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium.
Vikt 220 gram.

Mamma

Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska.

Om du väntar en flicka, så kan det vara intressant att veta att hennes vagina, livmoder och äggledare nu finns på plats. Om du väntar en pojke, så är de yttre könsorganen tydliga.



Ska boka tid för ultaljud nu också som kommer ske inom några veckor :) såå spännande. Det ska bli jätte roligt.

Imorgon ska jag in och jobba lite, sen ska jag träffa Johanna. Har saknat henne grymt mycket. Så det ska bli jätte mysigt. Vi ska ses hemma hos henne i högdalen och sen ska jag åka med mamma och jim hem till Gnesta igen för dom ska fira mig :) Fyller ju år på lördag. Lollo och Daniel kommer också, så vi ska äta god mat och tårta som jag har bakat idag :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0