Onsdag 14 Oktober

Mår bättre idag, har fort.f ont men imorgon bitti har jag tid hos läkaren. Får se efter det vad som ska göras.
Nog pratat för studen om mitt onda bäcken :p

DET SOM SNURRAR I MITT HUVUD ÄR SVININFLUENSAN!..
Vaccinera ? eller inte Vaccinera ?
Jag blir galen.. Jag kan inte ta det beslutet. Önskar att någon kunde säga. DU MÅSTE eller DU FÅR INTE!
Igår fick jag ta sprutan gratis här nere på vårdcentralen. Men jag gjorde det inte då jag fort.f känner mig så osäker. Finns en tid på söndag också. Hoppas jag har bestämt mig tills dess!
Har du någon info om influensan som du vill dela med dig av?
Vaccinet känns fort.f så otestat och jag vet inte riktigt om jag vill vara "labbråtta" speciellt inte med min lilla bebis som inte har ett eget val. Skulle aldrig förlåta mig själv om det skadade barnet att jag tog sprutan. Heller inte om jag åker på svinis och något händer. Herregud va svårt det ska vara!

Tacksam för lite hjälp då alla i min närhet känner som jag! Vaccinera eller inte vaccinera?

Kommentarer
Ellinor / 2009-10-14 @ 13:49:54

Go for it:)


Ellinor / 2009-10-14 @ 14:02:40

Haha ja visst! Välplanerat sörrö:)



Men ta vaccinet, om inte du mår bra mår inte h*n bra!


Johanna - 20 & gravid / 2009-10-14 @ 14:07:19

sv: jag bestämde mig när min barnmorska sa att hon skulle ha tagit den om hon var gravid. det är inte kul att få influensan när du har en liten hemma att ta hand om t ex. jag velade också jättelänge men tillslut valde jag att lyssna på alla rekommendationer.


Erica & Neo <3 / 2009-10-14 @ 14:15:43

Ja, det finns så många fina namn, men man ser ju som sagt på den lille när den kommer ut helt enkelt, vad den passar som :)


Ellinor / 2009-10-14 @ 14:51:25

Men det är som vilket influsensavaccin som helst, du kan känna dig febrig och hängig en dag typ. men det är ju inte så farligt?


Wictoria - Mamma till Kevin. / 2009-10-14 @ 15:12:15

hihi ja den är verkligen lysande :) .

Hoppas det finns folk som förstod din oro och inte bara säger ta den , med tanke på dom risker som finns så är det faktiskt inte så konstigt att du/vi har denna oro speciellt när man bär på något vackert.

det borde gå att söka på biverkningarna eller vaccinet överhuvudtaget tycker jag, men alltså jag tänker såhär, det har kommit så många influenser fågel influensan, galna ko sjukan m.m varför ska just svin influensan drabba oss då? :/

kramis.


Johanna - 20 & gravid / 2009-10-14 @ 15:17:31

sv: nej precis.eftersom det är helt nytt så vet man ju aldrig men det ska ju inte hända. känns som om man skulle ha sån otur att få influensan, och få den rejält, då är det nog bättre att ha tagit sprutan.


meriem / 2009-10-14 @ 15:24:10

det kanske e bra om du vaccinerar dig, men gör som du vill. fin blogg:D


stine - pokerfruga & mamma till Wiggo / 2009-10-14 @ 15:44:53

om jag får chansen att vaccinera oss så gör jag det.



ja i v 38 är man också ganska trött på att vara gravid :) min förlossning var jättebra, sköna barnmorskor och ett perfekt rum, kände knapt av värkarna pga all smärtlindring, de värsta för mig vara tt krysta, emn tillsist gick det :)


Cilla / 2009-10-14 @ 16:10:29

Fin blogg:)


Mysan / 2009-10-14 @ 16:11:48

Kolla gärna in min bloppisblogg, kläder och skor i bra skick och till bra priser :)


Alexandra de la paz / 2009-10-14 @ 16:23:43

Få fler besökare, det är helt gratis och det funkar!:)

Kram!

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Alexandra-08


Jessika / 2009-10-14 @ 20:14:16

Jag fick tid i morgon för att ta sprutan men tackade nej. Känner mig också så osäker så då struntar jag hellre i det. Inte säkert man blir jätte sjuk även om man får influensanoch det är bara om man verkligen blir jätte sjuk som den KAN vara farlig för den gravida kvinnan men INTE för barnet i magen.



Känner du oro vänta lite du kan ta den i nov, dec, jan om du skulle ångra dig.



Ser fram i mot bion han va min stora idol och såg han live -92 på station vilken upplevelse det va. Sååå sjukt bra.



kram


JANNICE / 2009-10-14 @ 21:24:46

tror att jag hade svininfluensan förra veckan o i 13 dagar då jag hade hosta och feber... Line, Carro har ju haft den.... Svårt val. Men alla rekommenderar ju att ta den, som har ngn kunskap om den iaf!


Jasmine / 2009-10-15 @ 00:06:20

helt himla underbar blogg alltså !

avundsjuk jag blir, barn på väg och två vackra små hundar !

längtar tills jag får barn och pojkvännen min längtar tills han kan köpa hundar, måste bara flytta ihop ! hehe men det får dröja ett tag till !


stine - pokerfruga & mamma till Wiggo / 2009-10-15 @ 11:02:50

ja skulle absolut vaccinera mig! vet andra som gjort det som gravida! :)



ja jätteskönt att det gick bra, de gör nog din med ska du se :) kram


Jessika / 2009-10-15 @ 11:05:11

Min barnmorska sa att bara ringa om jag skulle ändra mig. Tror inte det kommer bli sån storm att folk ska vaccinera sig. Allt blir jämt så stor sen är det ingen fara alls. galna kosjukan va hände men den? Fågelinfluensan? mm


Jessika / 2009-10-15 @ 11:06:46

Att se han live va det bästa jag gjort. Vilken stjärna han va därför måste jag bara se bion.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0