En kärlekshistoria!

Det här är Madelene & Magnus kärlekshistoria


Jag börjar ända ifrån början.
Efter en kort dag i skolan så gick jag och Anna och tog en öl eller två på en krog i Farsta.
När vi var klara med det så skulle vi börja gå hemmåt.
Träffar en killkompis till mig utanför pressbyrån, vi står och pratar ett tag och han har några kompisar med sig.
Det var en som jag la märke till direkt , då han hela tiden log och inte slutade titta på mig :) (Magnus).
Eftersom jag hade druckit lite så började min killkompis driva lite (och hans kompisar hänge på), dom frågade typ : Har jag någon chans på dig?. Jag skrattade och sa nej, tills (magnus) lite fint på kanten efter alla andra frågade samma sak. Då svarade jag faktiskt kanske :) varför vet jag inte.. men det var något som bara flög ur mig. Nästan direkt efter det skulle alla gå, och jag skulle hem och äta. När jag sitter på bussen så minns jag att jag tänkte... FAN, hur ska jag kunna få tag i han igen???

Mobilen ringer (det är min killkompis), jag svarar. Och det första han frågar efter är min PA (haha ja jag hade det då), jag svarar.. men du har ju mig som vän där redan.. och han låter lite sur.. JA men säg bara.. Jag sa vad jag hette. Och när jag kom hem dröjde det inte länge förrän jag hade fått ett GB inlägg. (FRÅN MAGNUS). Jag blev så glad :) haha.. sjukt igentligen eftersom jag inte hade någon aning om vem han var.. vi pratade om typ ingenting, men tillslut fick han mitt nr.

Det gick några dagar. kanske 2-3! :) sen var jag i skolan på lektion. Min mobil ringer (jag springer ut för att svara) och vem är det ? JO MAGNUS! :) mitt hjärta slog säkert utanför kroppen under hela samtalet och det ända jag minns efteråt är att vi har en "dejt" i helgen! haha.. vi ska gå på krogen tillsammans med några andra. (Bla min killkompis)

Vi möttes någon dag senare igen i farsta (bara jag och han) då jag skulle få en biljett till helgens festligheter. Fick en kram, tror vi pratade lite och sen sa vi hejdå. Direkt när jag klev på bussen fick jag ett sms, det stod : Va söt du är! :)


Under veckan smsade vi lite med varandra (tror även det var några samtal) allt handlade om hur vi längtade efter helgen :)
Det blev helg, vi åkte in till krogen ( jag och min killkompis ). och där stod han :) Med världens finaste leende. Under kvällen höll vi hand :) jag lånade hans jacka när vi stod ute :) och sen var det inte så mycket mera. 

I säkert 1½ månad höll det på såhär. Vi umgicks nästan hela tiden (bara vi 2) vi gick på promenader, solade och höll hand, skrattade och hade det sååå bra ! Inga pussar än :P det kändes som att jag var 10 igen :) MEN JAG ÄLSKADE DET! för fjärilarna i magen blev bara större och större.

Sen en dag kom första pussen :) Vi var hemma hos mig.. kollade på fotboll och då helt plötsligt från ingenstans så hände det bara. Vi hade legat predvid varandra säkert 100 gånger utan att pussas. Men det var det slut på nu.. :)

Vi fortsatte att umgås och kärleken fanns verkligen där.. Jag hade ALDRIG kännt något liknande. och allt gick såå snabbt. Vi åkte till Gotland på våran första semester :)


Vi åkte många vändor upp till min pappa i bålsta


Och vi var med varandra varje dag.. och fick inte nog utav det :)

Efter 2 månader som ett par (vi blev tillsammans den 1/7-07, då det var den dagen som Magnus frågade om han fick kalla mig för sin flickvän) :) så förlovade vi oss. :) Det kan låta tidigt, men det kändes som att det alltid hade varit vi.



I november 07 flyttade vi till våran första lägenhet i Gnesta.
Där köpte vi även våran lilla bebis Enya :)
Vi hade med Sander ifrån Magnus innan.


Dom blev bästa kompisar direkt.

Sen gick vi på AIK matcher, jag tog studenten, vi flyttade till Ingarö :) Jag åkte iväg på en resa i 2 månader. När jag kom tillbaka flyttade vi till Bålsta. Och i början av maj 09 bestämde vi oss för att vi ville ha barn. :) I Juni var jag gravid. Det gick lite fortare än vad vi hade tänkt men vi har heller aldrig blivit lyckligare. Vi bestämde oss för att flytta tillbaka till Gnesta där vi trivs som fisken i vattnet. Och där bor vi nu och väntar med spänning på att den lilla ska komma till jorden :)

Hoppas det inte blev alltför krongligt att läsa och att det mesta går att förstå :)

Madelene <3 Magnus





Kommentarer
Emma - ung mamma till william / 2009-10-12 @ 12:04:42

åh va kul =) Det är så mysigt att vara gravid och känna den längtan efter bejbisen i magen plus sparkarna och rörelserna i magen. Jag följer nes blogg och så hade du kommenterat till henne så hittade jag dig. Gillar att följa bloggar och ska böja följa din blogg.. det är så kul och följa olika bloggar. /emma


Susanne - Mamma till Roky / 2009-10-12 @ 13:03:48

Underbar historia. Man kan aldrig gå för snabbt fram, så länge båda går med på det och att det känns rätt. :)


Angelica / 2009-10-12 @ 13:30:08

Åh de låter juh hur mysigt som helst! och att jag har en sån romantisk bror de visste jag inte :P hehe..

ta hand om min bror och min brorson !

KRAMAR På ER ALLA


Anonym / 2009-10-12 @ 13:55:13

Hej på dig! Allt bra med dig idag? :)



Btw, ska vi följa varann vi bloglovin? :D


Anonym / 2009-10-12 @ 15:03:25

sv: Okej, lägger till dig med :D


Jaja / 2009-10-12 @ 15:09:41

Låter som en härlig kärlekshistoria :-)


Ellinor / 2009-10-12 @ 15:42:47

Awww... ;)


Tackar :) jag hittade din blogg genom någon annan gravid tjej, kommer inte ihåg vad hon heter tyvärr. Fint du skrivit, mysigt att läsa om kärlek :) har ni några namnförlag till lillen ? :)


Wictoria - Mamma till Kevin. / 2009-10-12 @ 16:05:54

Gud vilken fin kärleks historia, att tänka tillbaka är nog bland dom bästa minnerna :)



hehe ja det var på im so happy inlägget jag fick reda på att jag var gravid helt underbart :)



åh stackare ! fy, men fråga din bm om bäcken bälte eller gravid vatten gumpa kan ju hjälpa.

jag fick det med kevin lite senare i graviditeten så vet hur jobbigt det är, nu har ja bara lite lite ont i mina höfter men ryggen är då värst. :O



Kramisar.


Cassandra, josefins mamma / 2009-10-12 @ 21:46:10

Naaaw underbar historia :D


Anonym / 2009-10-13 @ 13:06:47

wow vilken underbar berättelse, jag kan knappt vänta tills de thänder mig


stine - pokerfrugan / 2009-10-13 @ 13:52:32

va mysigt med en liten bebis GRATTIS, jätteroligt att ni har hundar också, min lille Wiggo älskar att busa med våran hund :) ni har haft en underbar tid tillsammans läser jag! Hur mår du i graviditeten då?


Melissa - Vincents Mamma / 2009-10-13 @ 20:38:56

d e ju magne ju jag umgicks me han när jag va yngre:)

vi va i samma gäng :)

gu va skoj att ni hittat varandra å att ni ska få bebis


Veronika / 2009-10-14 @ 10:04:10

Va kul & lycka till nnu :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0