Torsdag 11 Juni


REKORDBUDET

En affär uppges vara nära. Manchester United har gett Real Madrid tillåtelse att prata med Cristiano Ronaldo efter att ha accepterat ett bud på en miljard kronor. Cristiano Ronaldo kan därmed bli den dyraste värvningen genom tiderna.

- På Cristianos begäran, han har återigen bett om att få lämna klubben, och efter diskussioner med spelarens representanter, så har vi gett Real Madrid tillåtelse att prata med spelaren, har Manchester United meddelat, uppger nyhetsbyrån AP.

Budet som United ska ha accepterat ligger på 80 miljoner pund - drygt en miljard svenska kronor. Om allt faller på plats blir Cristiano Ronaldo därmed den dyraste fotbollsspelaren genom tiderna.

Den i nuläget dyraste värvningen genom tiderna var Zinedine Zidane, som kostade Real Madrid motsvarande 817 miljoner kronor när han gick från Juventus till just Real Madrid 2001.

Tidigare i veckan blev Milans Kaká den näst dyraste spelaren genom tiderna när även han gick till Real Madrid för 720 miljoner kronor.

Bild och text lånat av MSN Sport


Hej hej!
Idag är det varmare och finare väder ute.
Har precis vart och köpt biljetter till Millans slutskiva som är imorn kväll.
Nu ska jag sätta mig ner och fortsätta söka mera jobb. Det ska bli kul att se vart det slutar någonstans!
Största drömmen skulle vara att få komma tillbaka till CF. Jag saknar verkligen alla där. Jag trivdes som guld.

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0