Bara en vecka kvar!

Nu har vi sett klart filmen...
ja, den var bra.. Klart sevärd.
Inte likt något annat. Även fast det inte händer så mycket så är den bra.
Om man tänker på själva historien.
Trailer : http://www.youtube.com/watch?v=KyVPak8dyPE
3 av 5..

Nu ska Magnus för första gången försöka göra mina berömda hemma gjorda snickers. :)
Hihi...  :) han är för söt.
Ja okej då, ni får väll detta recept också. :)

Snickerskakor

Du behöver :
1 dl socker
2 dl ljus sirap
1½ dl jordnötssmör (godast med bitar)
1 tsk vatten
1 dl kokosflingor
10 dl krossade cornflakes
250 gram smält blockchoklad

Börja med att bland socker, sirap och jordnötssmöret i en kastrull.
Så det blir smällt. (Inte längre)
Häll sedan ner resten och blanda..
Lägg fort upp det i en lämplig form. och platta till (efter din egen smak om du vill ha tjocka eller tunna bitar)
Häll på smält choklad och in med allt i kylen.
Innan choklanden har stelnat helt rekomenderar jag att göra små skåror med kniv så det blir lättare sen att skära upp bitar.. jag tror att den brukar vara färdig stelnad efter ca 30 min.

Lycka till :) kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0