en annorlunda dag.

vaknade i morse och tittade emot fönstret, klockan var väll 5:30 eller något.
Hmm va konstigt mörkt det ser ut på halva fönstret tänker jag och drar upp persiennen.. SNÖ? =) på halva fönstret...
nu är det vinter vill jag lova.
Skulle även ta mig en kiss, tittar mig i spegeln och tänker.. hmm.. vad röd jag är på kinderna (ungefär så som man ser ut när man vart ute i kylan för länge), jätte varma var dom! Står där i några sekunder, då helt plötsligt ifrån igenstans börjar det forsa blod ur näsan på mig?! jag blev väldigt förvånad och lite skakig med tanke på att jag ALDRIG har blödigt näsblod förrut. Självklart någon gång när man åkt på en "smäll" eller fått en boll där.. men aldrig sådär från ingenstans.. hmmm.. obehagligt.
Klockan 7 begav jag mig på darriga ben ner till tandläkaren. Ingen som har hunnit sanda än..
Jag HATAR att gå till tandläkaren, när jag sitter i stolen så ser jag suddigt och det känns som jag ska kräkas. Fy, jag tycker inte om när folk stoppar in för stora föremål i min mun..speciellt inte när dom är vassa och hårda. uscha..
Sen var det att glida hemmåt igen, snöstorm säger jag bara.. fyfan va det blåser..
Efter någon timme skulle jag ner till vårdcentralen igen, nu var det dags att skaffa läkarintyg.
Har en väldigt smärtsam foglossning, detta är inte kul gott folk.
Och värre lär det bli.
När jag äntligen var hemma igen så var jag helt slut.
Började fundera på vad som skulle hända om man ramlade ute, och typ slog sig medvetslös.. då skulle man snöa igen, och inte bli hittad förrän i vår.

I Pendeltågstrafiken och busstrafiken är det kaos.. som varje år.
Älsklingen är påväg hem, hoppas bara att han kommer hela vägen, hittills har han väntat på tåget 1 timme.
Jag och Sophie tänkte sätta på oss termobyxorna nu, gå ut i snön och vara som barn :) NJUTA med andra ord. Någon gubbe lär det inte bli då jag har väldigt svårt att tro att det är kramsnö, men ett par änglar kanske ? =)

Kramar
Kommentarer
Sofie / 2009-12-19 @ 19:51:22

Alltid kul o läsa bloggar som skrivs av gravida..speciellt när vi nästan är i samma vecka :)

Jag går in i vecka 32 idag :)


jaja / 2009-12-23 @ 12:29:51

hej

är heltidssjukskriven för foglossning,tar mig inte många meter. vidrigt faktiskt!!! men snart är knoddarna här, visste ni vad det var?


Evelina / 2009-12-23 @ 13:15:03

YOU ARE BEAUTIFUL! <3 Gooood Juuuul! =)



http://hihater.blogg.se/2009/december/you-are-beautiful.html



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0